🚌 PREČO NEPREMÁVA AUTOBUS DO RAJKY? „Medzinárodné linky prevádzkované vo verejnom záujme (teda nie komerčné linky) sa zabezpeču…
🚌 PREČO NEPREMÁVA AUTOBUS DO RAJKY?
„Medzinárodné linky prevádzkované vo verejnom záujme (teda nie komerčné linky) sa zabezpečujú v prípade, ak sa na financovaní spolupodieľa aj zahraničná strana. Príkladom – a úspešným – je linka 901 do Hainburgu, pri ktorej sa Dolné Rakúsko spolupodieľa financovaním 33 % celkových nákladov,“ ozrejmil Martin Urmanič, poverený generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy (BID).
Bratislavský samosprávny kraj intenzívne komunikoval s obcou Rajka, ako aj s predstaviteľmi župy Györ Moson-Sopron. Dokonca začiatkom tohto roka bolo stretnutie aj so zástupcami obyvateľov Rajky, kde im boli tieto informácie odovzdané a celá situácia vysvetlená. Kompetenciu rozhodnúť o spolufinancovaní prevádzky tejto linky má na susednej strane maďarské ministerstvo dopravy.
Podľa Urmaniča je Bratislavská integrovaná doprava personálne aj odborne pripravená túto linku vniesť do systému. „Návrh cestovného poriadku a opcia na vykonávanie tejto linky prímestským dopravcom existuje. Neexistuje však spolufinancujúci partner na realizáciu tohto zámeru na maďarskej strane,“ upozornil.
Pre cestujúcu verejnosť máme ale predsa len dobrú správu: Od decembra 2023 budú na trati z Rajky do Petržalky významne posilnené vlaky, čo zásadným spôsobom rieši situáciu obyvateľov maďarskej obce Rajka.
👉 Viac informácií sa dozviete na našom webe bratislavskykraj.sk
📷 Dopravný podnik Bratislava
Autor správy, foto a správu publikoval Bratislavský kraj on Facebook Zdroj Read More
Napíšte nám v prípade preklepu alebo chyby v článku. Ďakujeme