ROZVOJ DOPRAVY NIE JE LEN VÔŇA ASFALTU Nedostavané diaľnice, rozbité a neudržiavané cesty, staré vlaky, minimálne snahy zabezp…
ROZVOJ DOPRAVY NIE JE LEN VÔŇA ASFALTU
Nedostavané diaľnice, rozbité a neudržiavané cesty, staré vlaky, minimálne snahy zabezpečiť alternatívne formy dopravy. To bola realita, na akú sme boli zvyknutí za bývalých vlád.
My meníme tento prístup a uvedomujeme si, aká je doprava dôležitou súčasťou života občanov.
Dobrá infraštruktúra nám totiž otvára dvere aj k atraktívnym investíciám, je to rozhodujúci faktor pre mnohých investorov.
Zároveň však zohľadňujeme aj trendy a chceme, aby ľudia využívali ekologickejšie možnosti cestovania, lebo doprava nie je len vôňa asfaltu. Naša vláda preto:
🔵 Prijala stratégiu pre inteligentnú a udržateľnú dopravu do roku 2050, podľa ktorej by takmer všetky automobily, dodávky, autobusy a nákladné autá mali mať nulové emisie.
🔵 Stanovila cieľ do roku 2050 mať takmer nulový počet úmrtí spôsobených dopravou.
🔵 Do modernizácie a rekonštrukcie železničnej dopravy investuje 134,5 mil. €.
🔵 Pripravuje elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, čo je vlajkový projekt plánu obnovy v oblasti dopravy za 200 mil. €.
🔵 Z plánu obnovy podporí sumou 105 mil. € výstavbu cyklotrás.
🔵 Spustila modernizáciu “trenčianskeho tankodrómu” – panelovej cesty medzi Chocholnou a Mníchovou Lehotou, tzv. panelky, ktorá bola považovaná za jednu najviac rozbitých na Slovensku.
🔵 Spustila výstavbu košického obchvatu, ktorý prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4. Zároveň bude aj súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia.
Autor správy, foto a správu publikoval Eduard Heger – predseda vlády SR on Facebook Zdroj Read More