islovak.sk

online denné spravodajstvo – žijeme Slovenskom…

Dá sa učiť bez povinných úloh? Nadšenie detí, rodičov, aj učiteľov ukazuje, že to ide. Písali mi už viacerí učitelia aj školy, k…

Dá sa učiť bez povinných úloh? Nadšenie detí, rodičov, aj učiteľov ukazuje, že to ide. Písali mi už viacerí učitelia aj školy, kde si dočasne alebo dlhodobo skúsili učiť bez povinných úloh.

Ich cieľom nebolo, aby žiaci „nerobili nič“. Naopak, snažia sa, aby si žiaci čo najviac precvičili učivo v škole. A nemusia ho nechávať na doma.

Úlohy zadávajú buď minimálne alebo iba dobrovoľne. Žiakov vedú k zodpovednosti a k samostatnosti a zároveň im po škole doprajú to, čo potrebujeme aj my dospelí – čas na oddych, koníčky či záľuby.

Neznamená to úlohy rovno zakázať, ani že tento systém bude vyhovovať každému, ale na vyskúšanie je určite zaujímavý. Napríklad na jeden mesiac.

Komunikoval som s množstvom riaditeľov, ktorí si to skúsili. Najprv očakávali neistotu či odpor od rodičov, napokon však nič také nenastalo. Argumentovali výsledkami iných škôl, ktoré to už úspešne robia. A priniesli aj iné kroky, ako učenie podporiť: rovesnícke učenie, kde sa žiak naučí látku a vysvetlí ju spolužiakom, tematické vzdelávanie, kde sa niekoľko dní žiaci venujú jednej téme a sami získavajú informácie, alebo aj motiváciou „skokanov roka“ – tých, ktorí si zlepšia priemer či dochádzku.

👉 Ako si môže škola skúsiť vyučovanie bez povinných úloh? Najprv je treba to prerokovať v pedagogickej rade. Následne treba vysvetliť tento princíp rodičom aj žiakom. A hlavne zvážiť ako zmeniť vyučovanie tak, aby sa menej sústredilo na prácu doma a viac na prácu v triede.

📸 Foto: Archív


Autor správy, foto a správu publikoval Branislav Gröhling – Vzdelanie je budúcnosť krajiny on Facebook Zdroj Read More

LEAVE A RESPONSE

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *