MINISTER ŠKOLSTVA RUŠÍ POMOC DEŤOM A EŠTE VIAC ZAŤAŽUJE RODIČOV 🚨 ❌ Povinné financovanie asistentov ❌ Definícia segregácie ❌ Ri…
MINISTER ŠKOLSTVA RUŠÍ POMOC DEŤOM A EŠTE VIAC ZAŤAŽUJE RODIČOV 🚨
❌ Povinné financovanie asistentov
❌ Definícia segregácie
❌ Riešenia na pomoc deťom pri opakovaní ročníkov
Toto všetko vyškrtol z návrhu zákona minister Horecký. Zbavuje tak ministerstvo zodpovednosti za deti a ich budúcnosť. Naopak, oveľa viac zaťaží rodičov. Zákon, ktorý dnes predkladá minister Horecký na vládu, je jasne namierený proti deťom a rodičom.
🚨 Minister robí míľové kroky dozadu a ruší všetko naše úsilie na ministerstve, ktoré sme vyvinuli na pomoc deťom.
🚨 Najviac utrpia rodičia a deti so znevýhodnením, deti zo sociálne slabšieho prostredia, ale aj všetky ostatné deti, ktoré potrebujú podporu, aby v škole napredovali.
Branislav Gröhling – Vzdelanie je budúcnosť krajiny: „Pôvodný návrh zákona zavádzal povinné financovanie asistentov, ako aj podporné opatrenia, ktoré mali byť pre žiakov nerolovateľné, definíciu segregácie či riešenia na pomoc žiakom pri opakovaní ročníka. Všetky tieto kroky ale zo zákona minister Horecký vyhodil.
Znenie zákona od Horeckého kritizovalo množstvo profesijných organizácii, ale aj komisárka pre osoby so zdravotným znevýhodnením Zuzana Stavrovská. Z drvivej väčšiny minister školstva neakceptoval pripomienky komisárky, platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením ani Asociácie školskej psychológie a ďalších aktérov vo vzdelávaní.
Horeckého kroky späť pri pomoci deťom a rodičom ako aj neriešenie segregácie detí navyše ohrozuje aj financie prúdiace do školstva, konkrétne eurofondy a Plán obnovy. Štát sa zaviazal v Pláne obnovy riešiť segregáciu, ktorú teraz opakovane potvrdili aj slovenské súdy a zlepšiť vzdelávanie žiakov z vylúčených komunít. Ak sa definícia segregácie nedostane do zákona a nebude riešená, Slovensko nesplní podmienku Plánu obnovy a nedostane financie na rozvoj školstva či iných rezortov.
„Minister Horecký týmto zákonom nepribližuje školstvo k európskym špičkám, ale naopak ho ťahá celé späť do minulosti a neumožňuje žiakom, aby sa vzdelávali v čo najlepších podmienkach. Pri takomto prístupe sa ani nedivím snahám ministra cenzurovať učivo a vymazávať z neho dôležité časti. Iba to dokazuje, že toto vedenie ministerstva nechce pomôcť žiakom a pripraviť ich na život.“
Autor správy, foto a správu publikoval Sloboda a Solidarita on Facebook Zdroj Read More