Photos from Bratislava – hlavné mesto SR’s post
🏗️🚋💥 Práce na stavbe Petržalskej električkovej trate sú v plnom prúde. Denne tu pracuje približne 100 ľudí, no nie sú na koncentrovaní na jednom mieste, ale pracujú na 40tich stavebných objektoch pozdĺž celej takme 4 kilometrovej trate.
👷♀️ Za zastávkou Jungmannova, na začiatku nového úseku, prebiehajú práce na budovaní združeného mosta cez Chorvátske rameno. Práve priestor tohto mostu bude zároveň úplne novou križovatkou Jantárovej a Rusovskej cesty. Teraz budujeme základy mosta – armujeme, debníme.
👷♀️ O pár metrov ďalej finišujeme výstavbu bajpasu č. 3, teda dočasnej obchádzkovej trasy pre vozidlá, chodcov a cyklistov. Na túto obchádzku bude čoskoro presmerovaná cestná doprava a komunikácia pre peších, keď bude nutné uzavrieť súčasné premostenie kvôli budovaniu ústrednej časti nového združeného mosta. Bajpasu chýba už len finálna vrstva asfaltu, ktorú položíme potom ako prevádzkovateľ telekomunikačnej siete zrealizuje prekládku svojej siete.
👷♀️ Tam, kde to geologické podmienky vyžadujú, napríklad pri Gessayovej, prebiehajú práce súvisiace s realizáciou geodosky (uloženie separačnej geotextílie, navážanie drveného kameniva, pokládka geomreže, geotextílie a pod), ktorá zabezpečí veľmi dôležité vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate.
👷♀️ Pri Kostole Sv. rodiny armujeme a debníme piliere druhého a zároveň najdlhšieho mosta trate.
👷♀️ A len pár metrov ďalej pracujeme na viac ako 250 metrov dlhom “vrte”, ktorý poslúži na preloženie plynového potrubia bez potreby výkopov. Aj keď prekládky inžinierskych sietí nie sú zväčša technicky komplikované, náročná je najmä koordinácia, a spolupráca viacerých prevádzkovateľov a samotné “ostré” prepojenie, aby sme minimalizovali dopad na tisícky domácností v okolí.
👷♀️ Na Jantárovej, kde bola dlhé roky veľká jama – pozostatok plánov na metro – dnes pracujeme na vyrovnaní terénu. Aktuálne tu teda kladieme geotextíliu, na ňu navážame štrkodrť a tiež geomrežu a zase štrkodrť, vďaka čomu vznikne stabilný a pevný násyp.
👷♀️ V Janíkovom dvore finišujeme realizáciu hĺbkových základov plochy, na ktorej vznikne budúca vozovňa. Táto hala ponúkne infraštruktúru pre prevádzku električkovej trate – priestory pre ľahkú údržbu a odstavenie 12 koľajových vozidiel, trakčnú napájaciu stanicu („meniareň“) pre napájanie trate trakčným prúdom,zázemie pre vodičov a dispečera, skladové a dielenské priestory.
Autor správy, foto a správu publikoval Bratislava – hlavné mesto SR on Facebook