Photos from Bratislava – hlavné mesto SR’s post
Vďaka výnosom z regulovaného parkovania PAAS môžeme budovať nové parkoviská, parkovacie domy aj rekonštruovať ulice.
Dnes už vieme, že hlavný cieľ PAASu – zlepšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov tam, kde reálne bývajú – funguje a obyvateľky a obyvatelia v trinástich zónach PAAS, ktoré sme od 2022 zaviedli, potvrdzujú, že skutočne sa im parkuje lepšie. A darí sa už napĺňať aj ďalší prísľub, že výnosy z parkovania budeme investovať späť do lepšej dopravy, parkovania a kvalitnejších ulíc.
Vybudovanie základnej infraštruktúry PAASu, ako napríklad príprava projektov, značenie zón, obstaranie parkomatov, informačných systémov a zabezpečenie kontroly, znamenalo že v prvých rokoch tieto počiatočné investície presahovali príjmy z parkovania. Už v roku 2023 bol ale systém natoľko zabehnutý, že po odrátaní nákladov na samotnú prevádzku PAASu, mohlo ísť do Fondu mobility približne 2,2 mil eur. A práve tieto zdroje už tento rok investujeme späť do bratislavských ulíc.
V Karlovej Vsi staviame rezidentský parkovací dom, ktorý pôjde do prevádzky v úvode budúceho roka.
Financujeme prípravu ďalších P+R aj rezidentských parkovacích domov pri Zoologickej záhrade, na Zlatých pieskoch, Saratovskej a Wolkrovej ulici.
Spustili sme nové P+R parkovisko pod Prístavným mostom, a financujeme prípravu ďalšieho záchytného parkoviska Janíkov dvor.
Komplexne rekonštruujeme chodníky a komunikácie na prvom úseku Trenčianskej ulice. Rozbitý asfalt na chodníkoch meníme za kvalitnú bratislavskú dlažbu, vrátane poctivej debarierizácie.
Obstarali sme parkovacie zariadenia ako parkomaty, kamery a rampy pre vytvorenie ďalších parkovacích kapacít.
S rozširovaním zón PAASu v Bratislave budú postupne rásť aj príjmy, a tie prispejú k tomu, aby sa nám po Bratislave lepšie chodilo, jazdilo aj parkovalo.
Marek Velček
Autor správy, foto a správu publikoval Bratislava – hlavné mesto SR on Facebook Zdroj Read More
Napíšte nám v prípade preklepu alebo chyby v článku. Ďakujeme