islovak.sk

online denné spravodajstvo – žijeme Slovenskom…

Photos from Danubiana Meulensteen Art Museum’s post

„V umeleckom programe Jána Vasilka dlhodobo rezonuje záujem o geometrický jazyk. Kombinuje a pretvára vizualitu, obklopujúcu moderného človeka: stroje, spotrebiče, súčiastky, architektúru či dizajn. Komplexná, ale presne vyznačená mechanika civilizovaného života sa odráža v repetícii prvkov a sériovosti námetu, čistote a presnosti tvarov podobnej technickým nákresom. V tomto poli rozohráva absurdné drámy, v ktorých sa miešajú protichodné emócie, ostrovtip i kritika. Východiská strojovej estetiky tvoria podhubie jeho smerovania k abstrakcii. Jedným z nich je línia ako primárny maliarsky vyjadrovací prostriedok. Dlhé rovné obrysy potrebné pre vytvorenie rôznych industriálnych motívov je nutné rysovať na viackrát. Línia sa tak na chvíľu objavuje samostatne, oprostená od účelu. Vasilko ju nevníma efemérne ako pohybový záznam, ale ako pevné prvky, akési stavebné kamene, ktoré ukladá a zároveň tvorí. Oproti mechanickému prenášaniu skice na plátno, kedy sa gro tvorivej činnosti odohráva počas kreácie námetu, pritom emancipuje samotný proces maľby.“ Kurátorka: Jana Babušiaková
🟫
„An interest in the language of geometry has long resonated in Ján Vasilko’s artistic program. He combines and recreates the reality surrounding modern people: machines, appliances, parts, architecture and design. The complex yet precisely marked mechanics of civilized life are reflected in a repetition of elements, the serial nature of the theme, and the purity and exactness of forms similar to technical drawings. He creates absurd dramas in which conflicting emotions, wit and criticism are mixed together. The machine aesthetic baselines create a spawn of his tendency towards abstraction. The line as a primary painting means of expression is one of them. The long straight contours necessary for the creation of various industrial motifs must be drawn several times. Thus, a line briefly appears independently, liberated of purpose. Vasilko does not perceive it ephemerally as a recording of motion but as firm elements, a type of building blocks which he lays down and creates. As opposed to the mechanical transfer of a sketch to the canvas, when most of the creative activity takes place during the creation of the theme, the process of painting itself is emancipated.“ Curator: Jana Babušiaková

Autor správy, foto a správu publikoval Danubiana Meulensteen Art Museum on Facebook Zdroj Read More
Napíšte nám v prípade preklepu alebo chyby v článku. Ďakujeme

LEAVE A RESPONSE

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *