islovak.sk

online denné spravodajstvo – žijeme Slovenskom…

Pozrite si prelet úsekom, kde pribudne nová električková trať so siedmimi zastávkami

🚋 V Petržalke prebiehajú prípravné práce na stavenisku predĺženia električkovej trate od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú Janíkov dvor, v celkovej dĺžke 3,9 km. Pozrite si prelet celým úsekom, kde pribudne nová električková trať so siedmimi zastávkami.

👷‍♀️ V blízkosti križovatky Pajštúnska – Tupolevova vybudoval zhotoviteľ základné zariadenie staveniska, ktoré bude na tomto mieste do ukončenia stavby. V kontajnerových bunkách vzniknú administratívne priestory, z ktorých bude zhotoviteľ riadiť celú stavbu. Do oploteného areálu aktuálne naťahujú inžinierske siete.
👉 Aktuálne prebiehajú schválené výruby stromov a náletových drevín v celom úseku od Janíkovho dvora až po Bosákovu. Tieto dreviny nie je možné zachovať v pôvodnej polohe, nakoľko sa nachádzajú v priestore novej trate.
❗ V rámci stavby je nutné odstrániť niektoré dreviny, ktoré sa nachádzajú aj mimo priestoru, kde budú umiestnené samotné koľajnice a zastávky. Tieto dreviny sa totiž nachádzajú v polohe, kde sa budú prestavovať križovatky, rozširovať komunikácie, budovať nové mostné objekty alebo umiestňovať a prekladať inžinierske siete.
🌳 Odstránené dreviny ale vo väčšom množstve a kvalite nahradíme výsadbou až 1512 nových vzrastlých stromov, v stromoradiach pozdĺž trate, v skupinových výsadbách ale aj v špeciálnych sadbových lôžkach priamo na nových nástupiskách.
🌼 Okrem 22 755 m2 rozchodníka v kolajisku, podobne, ako na nedávno zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále, vysadíme v rámci projektu aj 9 925 m2 kríkov, 2 637 m2 trvaliek, 9 114 m2 lúčnych porastov a 180 228 m2 trávnikov.
🏗️ Aj keď sa to tak na prvý pohľad nemusí zdať, celý úsek sa považuje za stavenisko. Nakoľko sa ale jedná o rozsiahlu líniovú stavbu stredom zastavaného a intenzívne využívaného územia, celý priestor staveniska nie je kompletne oplotený. Počas prác na jednotlivých stavebných objektoch bude ale zhotoviteľ priebežne umiestňovať značenie, bezpečnostné zábrany a obchádzkové trasy.

Stavebné činnosti sa postupne rozbehnú na viacerých miestach v celom úseku súbežne. O ďalších prácach na stavbe a dočasných dopravných obmedzeniach budeme informovať vopred, tu na sieťach a na www.petrzalskaelektricka.sk

Okrem samotnej trate a nových integrovaných zastávok s prístreškami vybudujeme tiež 4 nové mostné objekty, 9 nových križovatiek riadených svetelnou signalizáciou, vrátane úpravy a rozšírenia priľahlých komunikácií, 4 nove lávky cez Chorvátske rameno, ale aj 6 km novej segregovanej cyklotrasy.

Autor správy, foto a správu publikoval Bratislava – hlavné mesto SR on Facebook Zdroj Read More
Napíšte nám v prípade preklepu alebo chyby v článku. Ďakujeme

LEAVE A RESPONSE

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *