PZP PO NOVOM
PZP PO NOVOM
A opäť pokračujeme informovaním o zmenách v PZP a to konkrétne v regresných nárokoch poisťovní, teda v sankciách.
Doteraz sme si ukázali dva príklady sankcií poisťovní voči klientom, a to vo výške 0% a 30%.
Tretí príklad sa týka prípadu, ak klient nestihne ani dodatočnú lehotu 15 dní. V tomto prípade klient nenahlási škodovú udalosť poisťovni ani v dodatočných 15 dňoch (čiže 15+15 dní), nemusí preukazovať splnenie objektívnych dôvodov, a poisťovňa si voči nemu môže uplatniť regres (pokutu) maximálne do výšky 50%.
Príklad zo života:
Pán Jozef Fazuľka svojím vozidlom narazí do vozidla pána Jána Kapustu. Lenže pán Fazuľka nestihol nahlásiť túto poistnú udalosť v zákonom stanovenej lehote (15 dní) do poisťovne z dôvodu, že popri svojich pracovných povinnostiach na to jednoducho zabudol. Pán Fazuľka však zabudol a nenahlásil túto škodovú udalosť ani v dodatočnej lehote ďalších 15 dní (15 +15). V tomto prípade si poisťovňa bude môcť uplatniť regres maximálne vo výške 50%.
Autor správy, foto a správu publikoval Ministerstvo financií SR on Facebook