Spoločné vyhlásenie poslanca NR SR Igora Janckulíka a košickej viceprimátorky Lucie Gurbáľovej
Spoločné vyhlásenie poslanca NR SR Igora Janckulíka a košickej viceprimátorky Lucie Gurbáľovej
V KDH si nemyslíme, že rušenie IC vlakov je dobré rozhodnutie 🚆. Všade v EÚ sa podporuje ekologická doprava, len na Slovensku sa rušia tieto vlaky kvôli ich stratovosti, a namiesto toho sa zavádza dotovaná letecká linka ✈️.
Ak už vláda chce nájsť milión eur ročne 💶, aby sme dotovali letenky, mala by mať peniaze aj na IC vlaky 🚂. Ak vlaky zadarmo nie sú stratové, tak potom by podľa tejto logiky nemali byť ani IC. Na tieto otázky sme však od nikoho z kompetentných nepočuli odpoveď 🤔.
Vyzerá to tak, že my sa len hráme na sociálny štát, kde sa radšej bude dotovať letecké spojenie do hlavného mesta, než by sme mali zachovať IC vlaky. Tie aj podľa našich skúseností využívajú bežní ľudia a slúžia aj na rýchle a pohodlné cestovanie pre rodiny s deťmi.
Doteraz sa dalo dostať z Košíc do Bratislavy za necelých 4 a trištvrť hodiny a ďalej do Viedne za necelých šesť. Ak sa prijme návrh ministerstva dopravy, tak bežný Košičan za takmer 6 hodín dôjde len do Bratislavy a aj to sa môže pripraviť na to, že tie vlaky pravidelne meškajú. A to sa radšej nebudem baviť o kvalite našich a rakúskych železníc 🇸🇰🇦🇹.
Ak ste doteraz išli IC vlakom z Košíc do Viedne a ďalej ich expresnými vlakmi, tak až k Bratislave ste vedeli prísť aj bez meškania. Lenže potom po Bratislave ste išli možno 20-kou, za hranicami 120-kou a od Viedne do Sankt Pöltenu už palubný počítač vo vlaku ukazoval rýchlosť 240 km/hod. Skúste si to porovnať s tými rýchlosťami, aké máme teraz, aj bez zrušených IC vlakov.
Keď už o tom hovoríme, napriek tomu, že sme v 21. storočí, Slovensko ako jediný štát v strednej Európe nemá priame diaľničné spojenie medzi dvoma najväčšími mestami 🛣️. Teda máme, ale cez susednú krajinu, čo je skoro ako z Hlavy 22. Zároveň nám idú zrušiť jediné rýchlovlaky, ktoré ako-tak navodzujú dojem, že slovenské železnice sa v tom 21. storočí aj naozaj nachádzajú. Okrem toho sa z Košíc zruší priame spojenie do Viedne, ktoré dosť často využívali ľudia cestujúci najmä za prácou alebo do škôl.
Sme za to, aby sa o vzniknutej situácii rokovalo aj v parlamente 🏛️, kde podpredseda nášho hnutia Igor Janckulík ako poslanec NR SR navrhol na budúci týždeň pozvať riaditeľov štátnych železničných firiem na parlamentný výbor pre regionálny rozvoj 🚉.
Aj na ňom budeme navrhovať, aby pokiaľ štát úplne nedokončí modernizáciu železničnej trate do Košíc a nezvýši sa maximálna rýchlosť cestovania na 160 km/hod. (momentálne ešte chýba viacero úsekov najmä v strede a na východe Slovenska) a takisto pokiaľ nebude hotová diaľnica Bratislava – Košice, tak štát by mal dotovať o 41 minút rýchlejšie spojenie IC vlakmi aspoň so zachovaním jedného páru spojov na trase medzi oboma našimi najväčšími mestami, a to ráno z Košíc do Bratislavy a z Bratislavy do Košíc vo večerných hodinách.
Budeme veľmi pozorne sledovať, aké ďalšie kroky v tejto veci nastanú, ktorá bude mať výrazne negatívny dopad na tisíce obyvateľov Žilinského, Prešovského a Košického kraja. Verím však, že zvíťazí zdravý rozum a návrh na zrušenie IC vlakov sa napokon nezrealizuje 🙏.
Autor správy, foto a správu publikoval KDH on Facebook Zdroj Read More