UČITELIA, KTORÍ REALIZUJÚ RANNÉ KRUHY EFEKTÍVNE A S POZITÍVNYM DOPADOM NA DUŠEVNÚ POHODU DETÍ:
UČITELIA, KTORÍ REALIZUJÚ RANNÉ KRUHY EFEKTÍVNE A S POZITÍVNYM DOPADOM NA DUŠEVNÚ POHODU DETÍ:
1️⃣ Prezentujú ranné kruhy ako príležitosť, nie len ako povinnosť
Ukazujú deťom, že ranný kruh je skvelou príležitosťou na pokojné začatie dňa, kde sa bezpečne posilňujú pozitívne vzťahy.
2️⃣ Pripomínajú pravidlá bez trestov
Ak deti porušia pravidlá ranných kruhov alebo triedne dohody, pokojne ich na ne upozornia. Ranné kruhy nie sú priestor na tresty, ale na posilňovanie podpory a dôvery v kolektíve.
3️⃣ Rešpektujú dobrovoľnosť zdieľania
Nechávajú deti sa rozhodnúť, do akej miery chcú vyjadriť svoje pocity alebo názory. Ak sa niekto necíti na zdieľanie, akceptujú to.
4️⃣ Vytvárajú rešpektujúcu atmosféru
Rešpektujú zdieľané názory detí bez komentovania, kritiky či porovnávania. Často reagujú povzbudivo, napríklad slovami: „Ďakujem, že si to zdieľal/a.“ Takto vytvárajú priestor, kde sa deti cítia vypočuté a oceňované.
5️⃣ Sú sprievodcom diskusie
Počas kruhu podporujú plynulosť diskusie a zasahujú najmä vtedy, keď sa diskusia odchýli od cieľa či sa porušia pravidlá.
6️⃣ Riešia konflikty mimo kruhu
Ak sa v triede vyskytol konflikt medzi konkrétnymi žiakmi, neriešia ho na kruhu s celou triedou. Ranné kruhy využívajú na budovanie vzťahov alebo na podporu zručností nenásilného riešenia konfliktov.
7️⃣ Vnímajú svoju duševnú pohodu
Ak sa cítia ráno príliš rozrušene, vnímajú svoje potreby (napr. skúšajú niektoré z techník na upokojenie z príručky). Ak je ich prežívanie príliš intenzívne a je to pre nich možné, ranný kruh presúvajú na iný deň.
💡 Ak hľadáte ďalšie praktické rady a overené aktivity na zvýšenie dopadu ranných kruhov, pozrite si našu príručku: 🔗 https://www.minedu.sk/data/att/426/30972.e9e34a.pdf 🔗
#RanneKruhy #SpolocneDoKruhu #BudujmeLaskaveVztahy
Autor správy, foto a správu publikoval Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR on Facebook Zdroj Read More
V prípade, že nájdete chybu alebo preklep prosím kontaktujte nás.