Vedci z Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, verejná výskumná inštitúcia v spolupráci s Národným ústavom certifikovaný…
Vedci z Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, verejná výskumná inštitúcia v spolupráci s Národným ústavom certifikovaných meraní vypracovali štúdie, ktoré sa stali východiskom sekundárnych analýz výsledkov medzinárodného merania PISA 2018. 👀
👨🏻🏫👩🏻🏫Analyzovali sa dáta zamerané na sledovanie toho, ako učitelia podporujú čitateľské aktivity žiakov, a aký to má vplyv na úroveň ich čitateľskej gramotnosti. 🤓 V porovnaní s výsledkami PISA 2009 sa preukázali pozitívne trendy. 📈
💻V kontexte informačnej explózie a digitálnych technológií boli tiež sledované vzťahy medzi úrovňou čitateľskej gramotnosti, skúsenosťami žiakov s digitálnymi technológiami, ich správaním v online priestore, ako aj tým, do akej miery sa s relevantnými témami stretávajú na vyučovaní. 📱o
Viac o výsledkoch štúdie 👇🏻
https://www.sav.sk/?lang=sk&doc=services-news&source_no=82&news_no=10902
Autor správy, foto a správu publikoval Slovenská akadémia vied on Facebook