NOVÁ ETAPA BEZPEČNOSTI CYKLISTOV NA CESTÁCH 🚲 💚 Parlament dnes schválil zákon o cestnej premávke, ktorý vodičov zaviaže dodržia…
NOVÁ ETAPA BEZPEČNOSTI CYKLISTOV NA CESTÁCH 🚲 💚
Parlament dnes schválil zákon o cestnej premávke, ktorý vodičov zaviaže dodržiavať odstup pri predbiehaní cyklistov. Novela hovorí, že pri rýchlosti do 50 km/h by mal šofér dodržať odstup jeden meter, pri vyššej rýchlosti 1,5 metra.
Okrem toho náš poslanec Radovan Sloboda – žijem športom navrhol viacero dobrých pozmeňovákov 👇
🚲 Zavádzame povinnosť neohroziť cyklistu na cestičke pre cyklistov v prípadoch, keď autá vchádzajú na cesty alebo odbočujú a prechádzajú cez cestičku pre cyklistov
🚲 K aktuálnych zákazom zastavenia vozidla na priechode pre chodcov a priechode pre cyklistov pridávame aj „miesto na prechádzanie,“ ktoré taktiež slúži na vyznačenie priestoru určeného pre chodcov a cyklistov na ich prejdenie cez vozovku
🚲 Upravujeme pravidlá pri odbočovaní cyklistov, ďalej upraviť ich prednosti pri odbočovaní a v križovatkách
🚲 Zákaz zastavenia a státia vodiča rozširujeme o cyklistický pruh.
🚲 Pridávame možnosť jazdiť na chodníku okrem detí do 10 rokov aj cyklistom, ktorí ich sprevádzajú alebo vezú, tak aby neohrozovali chodcov, čím zlepšujeme podmienky pre rodičov a doprovod detí, pretože aktuálne cyklista do 10 rokov môže ísť po chodníku, ale osoba ktorá ho sprevádza a je staršia ako 10 rokov musí ísť mimo chodníka
🚲 Cyklisti budú môcť jazdiť vedľa seba na tzv. „voľnejších“ komunikáciách, akými sú poľná cesta, lesná cesta a v obytnej zóne.
🚲 Uvedomujem si, že odporcovia týchto opatrení môžu argumentovať, že sa v konečnom dôsledku spomalí plynulosť cestnej premávky. Pri príprave týchto opatrení sme mysleli aj na tento rozmer a preto, aby kvôli bočnému odstupu nevznikali dlhé kolóny s nemožnosťou obehnúť cyklistov zavádzame možnosť vytvárať tzv. balík alebo húf pri skupine cyklistov s najmenším počtom 6 cyklistov.
🚲 Taktiež dopĺňame tzv, bicyklovú cestu – ide o komunikáciu vymedzenú dopravnou značkou, kde vstup motorových vozidiel je umožnený na základe dodatkovej tabule. Ak je daný vstup umožnený, prednosť na tejto komunikácii má cyklista, dodržuje sa dostatočný bočný odstup a parkovanie vozidiel je možné len na vyznačených miestach. V zahraničí je tento inštitút pomerne zaužívaný.
Autor správy, foto a správu publikoval Sloboda a Solidarita on Facebook Zdroj Read More